Index pagina
Geschiedenis
Ook leuke sites
Zeg het anders priveWij kunnen er helaas ook niets aan doen!
 





 

 

08/17/2006: "Balkenende IV?"

Schultz van Haegen (die overigens van zichzelf Maas Geesteranus heet, ook niet mis), het corpsmeisje van de VVD, legt het de Tweede Kamer nog een keer uit.

krabbendijkestation (41k image)
Het station van Krabbendijke
Klik op meer

De nieuwe dienstregeling van de Nederlandse Spoorwegen, die zichzelf over de microfoon altijd zo parmantig "NS" noemen (NS heeft bussen besteld - daar sta je dan in Lage Zwaluwe), valt niet goed bij Kamerleden. De reis naar het oosten en het noorden gaat stukken langer duren. Wonderlijk eigenlijk. Ze zeggen niet: vanuit Groningen doe je er een stuk langer over om naar Amsterdam te komen. Nee, het wordt andersom gezegd. Ja, het is allebei vervelend.
Maar we waren toch zo voor privatisering, niet Kamer? Jullie hebben niets over de dienstregeling te zeggen, zegt de mevrouw met de vele achternamen. Zuchtend en zwanger moet ze het nog even uitleggen bij een spoeddebat in recestijd. Weliswaar is "NS" niet beursgenoteerd, maar het speelt wel markteconomietje. En als zij de weinige stations die er zijn in Zeeland ook nog willen sluiten moet dat maar - al zal het CDA wel even tegensputteren zo tegen verkiezingstijd, er vallen in Zeeland tenslotte nog stemmen te verspelen.
De oppositie dreigt haar vertrouwen in de staatssecretaris op te zeggen. Ach, dat is waar, ze is niet demissionair, er zit een gloednieuw kabinet. Als Balkenende haar steunt dan kan zijn kabinet ook nog eens vallen. Op de dienstregeling van de spoorwegen. Tenslotte is Gerard "Pietje Paardenlul" van As van de LPF overgelopen naar Nawijn en of die het kabinet steunt is nog maar de vraag. Zou spannend zijn, nog een keer vallen. En de enige die niet weggaat heet Verdonk, dat weten we vantevoren.

1 Reactie


Voor deze ene keer wil ik wel instemmen met de Balkenbende: een storm in een glas vruchtwater. Een groot deel van de langere reistijd west-noord en oost-west wordt veroorzaakt doordat Hilversum weer een Intercitystation is geworden. Het was te gek om los te lopen dat dit niet meer zo was, dus wat valt er te klagen? Op bepaalde trajecten (bijvoorbeeld in Noord-Holand) wordt de dienstregeling beslist beter. Daarnaast - de PvdA heeft op dit punt geen enkel recht van spreken: onder leiding van commissariatenstapelaar Kok heeft deze club alle nutsbedrijven in de uitverkoop gedaan en in feite hebben ze er nog steeds geen spijt over betuigd, laat staan dat ze het willen terugdraaien.

En Zeeland houdt zijn stations. Maar blijf waakzaam, aldaar,,,

zei: Prul op 24/08/2006 om: 11:58u


Powered by Greymatter